Komili’den zeytin ve zeytinyağı kültürüne anlamlı destek

Komili’den zeytin ve zeytinyağı kültürüne anlamlı destek

 7. Ayvalık Zeytin Hasat Günleri’nde Komili sponsorluğunda hazırlanan 'Zeytinden Damlayanlar' belgeseli büyük beğeni topladı

133 yıllık köklü geçmişiyle Türkiye’nin en eski zeytinyağı markası olan Komili, Ayvalık Ticaret Odası öncülüğünde 21-23 Ekim tarihleri arasında düzenlenen Ayvalık Zeytin Hasat Günleri’ne ana sponsor olarak destek verdi ve ilk hasadın coşkusunu Ayvalıklılarla birlikte yaşadı.

Komili, yıllardır zeytinyağı kültürünün gelişmesine katkıda bulunma geleneğini 7. Ayvalık Zeytin Hasat Günleri’nde  ‘Zeytinden Damlayanlar’ belgeseli’yle sürdürdü.

7. Ayvalık Zeytin Hasat Günleri, Ayvalık sakinleri ve zeytine gönül verenlerin katılımıyla coşku içinde gerçekleşti. Türkiye’nin 133 yıllık zeytinyağı markası Komili’nin ana sponsor olarak destek verdiği etkinlik büyük ilgi gördü.

Komili’nin de standının bulunduğu Zeytinyağı Pazarı’nda Ayvalık zeytinlerinden üretilen benzersiz zeytinyağının keyfini çıkaran konuklar, sektörün önemli isimlerinin katılımıyla gerçekleşen ‘Zeytinyağının İç ve Dış Pazarda Sorunları ve Hedefleri’ konulu panelde de sektörün sorunlarını masaya yatırarak çözüm önerilerini tartıştı. Panelin öncesinde, Komili tarafından 3 yıldır zeytin ve zeytinyağı sektörünün gelişmesinde rol oynayan kişi ve kurumlara verilen ‘Zeytinyağının Gururları Ödülleri’  sahiplerini buldu.

Şenlik havasında geçen etkinliğe dair akıllarda kalan en önemli detaylardan biri de Komili’nin katkılarıyla hazırlanan, zeytine ve zeytinyağına gönül verenlere ithaf edilen ve ilk gösterimi 22 Ekim akşamı düzenlenen gala yemeğinde gerçekleştirilen ‘Zeytinden Damlayanlar’ Belgeseli oldu.

Ersoy: Zeytinyağı kültürünü gelecek kuşaklara aktarıyoruz…

Günümüzden geleceğe kalacak arşivin önemli bir parçası olacak ‘Zeytinden Damlayanlar’ Belgeseli, Ege’nin kuzeyinden güneyine, çiftçisinden mühendisine, köylerinden fabrikalarına kadar zeytine ve zeytinciliğe dair her şey kaydedilerek; yaklaşık 3 aylık sürede 50’ye yakın kişiyle 120 saatten fazla söyleşi yapılarak hazırlandı.

Ülkemizde zeytinyağı kültürünün gelecek kuşaklara taşınması ve toplumsal belleğimizin korunması amacıyla hazırlanan belgesel, izleyenlerden büyük beğeni ve takdir topladı.

Türkiye’nin en eski zeytinyağı markası Komili olarak geçmişi 39 bin yıl öncesine kadar uzanan ve ‘Ölmez Ağacı’ olarak da bilinen zeytinin yarattığı eşsiz kültüre ışık tutmaktan büyük gurur duyduklarını belirten Ana Gıda Genel Müdürü Ümit Ersoy, Zeytinden Damlayanlar Belgesi’ne ilişkin olarak şunları söyledi: “Bu kültürün gelecek kuşaklara taşınması ve toplumsal belleğimizin korunması açısından yazılı ve görsel arşiv her ne kadar büyük değer taşısa da, maalesef ülkemizde bu bilgilerin sahiplenilmesinde ciddi eksiklikler olduğunu gözlemliyoruz. Köklü geçmişimizden aldığımız güç ve ilhamla, zeytinyağı kültürünün ülkemizde ve dünyada hak ettiği konuma gelebilmesi için omuzlarımıza yüklenen sorumluluğu yerine getirmeye çalışıyoruz. Ayvalık, Edremit ve Kazdağları’ndaki binlerce yıllık kültürün izini süren ‘Zeytinden Damlayanlar’ filmi, kültürel mirasımızın korunması adına gerçekleştirilen özverili bir çalışmanın eseridir. Komili olarak, tüm zeytincilik dünyasına hediyemizdir.”

Belgesel, uluslararası platformlarda Türk zeytinyağını ve zeytin kültürünü tanıtmak hedefiyle, geçmişe ait belgelerin titizlikle derlenmesiyle hazırlandı.

Komili Hakkında

Türkiye’nin en eski markalarından Komili, 1878’de Midilli’nin Yera Körfezi’nde başlayan yolculuğuna 1923’den bu yana Anadolu topraklarında devam ediyor. Ana Gıda ailesine 2008 Kasım ayında katılan Komili zeytinyağı sektöründeki liderliğini sürdürüyor. Zeytinyağını Ayvalık ve Körfez Bölgesi’nin en iyi zeytinlerinden elde eden Komili, uzun yıllara dayanan deneyimi, bilgi birikimi ve uzmanlığının yanı sıra üretim teknolojisi, tüketicilerin tercihleri doğrultusunda belirlediği karışım oranları ve hassas kalite kriterleriyle ürettiği zeytinyağını tüketicileriyle buluşturuyor. Komili ayrıca zeytinyağının bilinirliğinin artırılması, üreticinin bilinçlendirilmesi, verimliliğin artırılması, maliyetlerin düşürülmesi ve tüketimin yükseltilmesi için de çalışmalar yapıyor.

Ana Gıda Hakkında

Anadolu Grubu bünyesinde yer alan Ana Gıda, çevre duyarlılığı ve yüksek kalite bilinci ile zeytinyağı, mısır yağı, ayçiçek yağı ve diğer bitkisel yağlar üretiyor. Türkiye’nin en köklü markaları olan Sezai Ömer Madra (1914) ve Kırlangıç’ın (1953) yanına, 2008 yılı Kasım ayında Komili’yi (1878) de ekleyen Ana Gıda, zeytinyağı pazarında markalı satışın tartışmasız lideri. Ana Gıda, çeşitli marka ve ambalajlarda yurtdışına zeytinyağı ihracatı yapan Türkiye’nin önde gelen kuruluşlarından biri. İhracat yaptığı ülkeler arasında; Uzak ve Ortadoğu ülkeleri, Arap ülkeleri, ABD ve Avrupa Birliği ülkeleri bulunuyor. Ana Gıda, 2008 yılında İstanbul İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği üyeleri arasında yapılan değerlendirmede 3. firma oldu.